Saturday 31 August 2013

Darbība un sekas

Kāds imperators Tālajos Austrumos jau novecoja un zināja, ka pienācis laiks izvēlēties mantinieku. Tā vietā, lai izvēlētos kādu no padomdevējiem vai bērniem, viņš bija iecerējis ko citu. Reiz, viņš sapulcināja visus jaunekļus no savas impērijas un teica: «Pienācis laiks man nodot troni un izvēlēties nākamo imperatoru. Esmu nolēmis, ka izvēlēšos kādu no jums.» Jaunekļi bija šokēti! Bet imperators turpināja: «Šodien katram no jums es došu sēkliņu. Vienu ļoti īpašu sēkliņu. Es vēlos, lai jūs to iestādītu, laistītu un atgrieztos šurp tieši pēc gada ar to, kas jums būs izaudzis no šīs sēklas. Pēc tam es novērtēšu augus, kurus jūs atnesīsiet, un tas, kuru es izvēlēšos, kļūs par nākamo imperatoru!»

Kāds zēns, kuru sauca Lings, tajā dienā arī bija tur, un, tāpat kā visi pārējie, saņēma sēkliņu. Viņš atskrēja mājās un saviļņots izstāstīja mātei par visu notikušo. Viņa palīdzēja sarūpēt puķu podu un zemi dēstam, viņš iestādīja sēkliņu un rūpīgi to aplēja. Katru dienu viņš laistīja podu un skatījās, vai sēkla nav izdīgusi. Pēc nedēļām trim daži jaunekļi jau sāka runāt par dzinumiem, kas izauga no viņu sēklām. Lings turpināja katru dienu pārbaudīt sēklu, bet nekas neauga. Pagāja trīs nedēļas, četras nedēļas, piecas nedēļas. Un nekā. Citi jau runāja par saviem augiem, bet Lingam nekas nebija izaudzis, un viņš jutās kā neveiksminieks. Pagāja seši mēneši, bet Linga podā tā arī nekā nebija. Viņš bija pārliecināts ka pats nogalinājis savu sēklu. Visiem citiem bija kociņi un lieli augi, bet viņam – nekā. Neskatoties uz to Lings neko neteica saviem draugiem. Un turpināja gaidīt, kad viņa augs sāks dīgt.

Beidzot pagāja gads, un visi jaunekļi atnesa savus augus novērtēt imperatoram. Lings sacīja savai mātei, ka negrasās nest tukšu podu. Linga attieksme bija godprātīga, un viņam sametās slikti ap dūšu, bet viņš zināja, ka viss, ko iesaka māte, neapšaubāmi ir pareizi. Viņš paņēma savu tukšo podu un devās uz pili. Kad Lings bija jau klāt, viņu pārsteidza pārējo jaunekļu izaudzēto augu daudzveidība. Tie bija skaisti, dažādas formas un izmēru. Lings nolika savu tukšo podu uz grīdas, un daudzi zēni sāka smieties par viņu. Daži juta līdzi un teica: «Hei, nav slikts mēģinājums.»

Kad imperators ieradās, viņš aplūkoja istabu un sveicināja jaunos cilvēkus. Lings centās slēpties aiz citu mugurām. «Kādus lieliskus augus un ziedus jūs izaudzējāt,» – teica imperators. «Šodien viens no jums tiks iecelts par nākamo imperatoru!» Pēkšņi imperators pamanīja Lingu pašā istabas aizmugurē ar tukšu podu. Viņš pavēlēja saviem sargiem atvest viņu priekšā. Lings jutās šausmīgi. «Imperators zina, ka es esmu neveiksminieks! Iespējams, viņš pavēlēs mani nogalināt!» Kad Lingu atveda priekšā, imperators paprasīja viņa vārdu. «Mani sauc Lings,» – viņš atbildēja. Visi bērni smējās un jokoja par viņu. Imperators lika visiem nekavējoties apklust. Viņš paskatījās uz Lingu un pavēstīja pūlim: «Lūk, jūsu jaunais imperators! Viņu sauc Lings!» Lings nevarēja tam noticēt. Viņam pat neizdevās izaudzēt sēkliņu, kā viņš var kļūt par nākamo imperatoru?

Tad imperators sacīja: «Tieši gadu atpakaļ, šajā pat dienā, šajā pat vietā es iedevu visiem pa sēkliņai. Es liku jums iestādīt sēkliņu, laistīt to un atnest man atpakaļ tieši pēc gada. Bet es jums visiem iedevu novārītas sēklas, kuras nevarēja augt. Visi, izņemot Lingu, atnesa man kociņus, augus un puķes. Kad jūs atklājāt, ka sēkliņa negrasās dīgt, jūs aizstājāt sēklas, kuras es jums iedevu, ar jaunām. Lings bija vienīgais, kas drosmīgi un godīgi atnesa podu ar manu sēkliņu. Tādējādi viņš ir vienīgais, kas ir cienīgs kļūt par jauno imperatoru!»

Ja jūs sēsiet godīgumu, jūs pļausiet uzticību.
Ja jūs sēsiet labestību, jūs pļausiet draudzību.
Ja jūs sēsiet pazemību, jūs pļausiet diženumu.
Ja jūs sēsiet neatlaidību, jūs pļausiet uzvaru.
Ja jūs sēsiet apdomīgumu, jūs pļausiet harmoniju.
Ja jūs sēsiet neatlaidīgu darbu, jūs pļausiet panākumus.
Ja jūs sēsiet piedošanu, jūs pļausiet salabšanu.
Ja jūs sēsiet atvērtību, jūs pļausiet tuvību.
Ja jūs sēsiet pacietību, jūs pļausiet pilnveidošanos.
Ja jūs sēsiet ticību, jūs pļausiet brīnumus.

Tad būsim uzmanīgi, ko stādam tagad, jo tas nosaka to, ko mēs ievāksim rīt. Kā saka, ko sēsi, to arī pļausi. Jā, kādu dienu jūs vai nu baudīsiet atalgojumu, vai arī samaksāsiet par izvēlēm, ko sējat šodien.

Lasītāju atsauksmes

«Es regulāri saņemu Jūsu iknedēļas gudrību. Bhaktam iesācējam ir liela atšķirība starp Krišnas apziņas filozofiju un dzīvošanu Krišnas apziņā. Mēs varam zināt filozofiju, bet saprāts var būt pārāk vājš lai to pielietotu dzīvē. Piemēri, kurus Jūs dodat savās iknedēļas gudrībās palīdz man apvienot filozofiju ar situācijām manā dzīvē. Meditēšana uz tām palīdz aizpildīt plaisu starp teoriju un praksi.»
Iļja, Minska, Baltkrievija

«Mani patiesi aizkustināja pagājušās nedēļas gudrība par Bhagavad-gītu, jo es darīju to pašu kļūdu to lasot. Pēdējo dažu nedēļu laikā es pasvītroju daudzus pantus Bhagavad-gītā. Pirms es saņēmu minēto iknedēļas gudrību, es nezināju ka pantu pasvītrošana ir nepareiza. Kad es izlasīju iknedēļas gudrību tieši par šo tēmu, es sajutu ka Kungs ir licis man saprast manu kļūdu caur Jums vispiemērotākajā brīdī. Paldies ka palīdzat man attīstīties garīgajā dzīvē. Harē Krišna.»
Rathi

Harē Krišna
Dhīrašanta dāsa


Visus komentārus, piebildes un pateicības vārdus saistībā ar iknedēļas gudrību lūdzam sūtīt uz viktors.supe@gmail.com (lūdzu norādiet arī Jūsu vārdu un no kurienes Jūs esat).

Pierakstīties uz «Bhagavad-gītas kursu tiešsaistē» (tikai angļu valodā) vai uz iknedēļas gudrību varat lapā www.dhirasanta.com vai sūtot pieteikumu uz adresi viktors.supe@gmail.com.

(Ja Jūs uzskatāt ka esat saņēmis šo e-pastu kļūdas dēļ vai vēlaties atteikties no mūsu iknedēļas ziņojumiem, lūdzam rakstiet uz dhirasanta108@gmail.com.)